Slider

Yayın_Başlığı Yayın_Başlığı Yayın_Başlığı Yayın_Başlığı Yayın_Başlığı

Öksürüğe Ne İyi Gelir ?

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte hastalıklar da kendini belli etmeye başladı. Havalardaki değişim çocuklardan yetişkin insanlara kadar herkesi etkiliyor. Hal böyle olunca öksürük sesleri de doğal olarak artıyor. Dikkat ediyorum da televizyonlar, dergiler, gazeteler öksürüğe, gribe iyi gelen şifalı bitkilerden geçilmiyor. Öksürüğe ne iyi gelir, şimdi sizlerle özellikle kış mevsiminde uygulayabileceğiniz öksürüğe iyi gelecek ve rahatlıkla evde yapabileceğiniz bitkisel karışımları paylaşacağım.


Öksürük nedenleri nedir?
Öksürmek aslında sanıldığı gibi hastalık değildir. Öksürük boğazı temizlemeye yarayan bir savunma mekanizması gibi düşünülebilir. Öksürüğün bir çok nedeni olabilir. Bu nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Psikolojik

  • Fazla sigara tüketimi

  • Nezle, grip, astım, farenjit

  • Uzun süre kullanılan tansiyon ilaçları

  • Akciğerde sıvı toplanması

  • Bronşit, sinüzit


Öksürüğünüz uzun sürüyorsa nedenini öğrenmek için doktora gitmenizi öneririm. Doktorunuz yapacağı tahliller sonucu öksürük nedeni belirleyecek ve ona göre bir çözüm önerisi sunacaktır.

Balgamlı öksürüğe ne iyi gelir?
Kış aylarında en çok korktuğum balgamlı öksürüktür. Ancak artık bu öksürükten kurtulmanın formülünü buldum. Elma kabukları ile evde yaptığım çayı kesinlikle tavsiye ederim. Şöyle ki bu çay hem balgamı söktürecek, hem de boğazınızın yumuşamasına yardımcı olacaktır. Elmanın kabuğunu soyduktan sonra suyun içine atıyorum ve içerisine biraz tarçın, zencefil ve karanfil de ekliyorum. Yaklaşık 10 dakika demledikten sonra içiyorum ve balgamlı öksürükten eser kalmıyor.

öksürüğe-ne-iyi-gelir1

Peki kuru öksürük için ne yapılmalı?
Kuru öksürüğü geçirmek için evinizde yapabileceğiniz doğal tedaviler var. Ben 1 çay kaşığı karabiberi 1 tatlı kaşığı bal ile karıştırıyorum ve yiyorum. 2 tatlı kaşığı dut pekmezine de karabiber katıyorum ve karıştırdıktan sonra günde bir kaşık alıyorum. Bu karışımların çok faydasını gördüm.

Öksürük için evde ne yapabiliriz?
Doğal olarak sıcak içecekler boğazı yumuşatma etkisi gösterdiği için kuru öksürüğe çok iyi gelir. Nane, zencefil, adaçayı öksürüğe çok iyi gelir. Bu çayların yapımı da oldukça basit.

-Zencefil çayı: Grip nedeniyle yaşanan öksürük için zencefil çayı birebirdir. Ben zencefili rendeleyerek bir bardak suya atıyorum ve 10 dakika kadar demliyorum. Bu suyu yemeklerden sonra içiyorum. Günde 3 bardak içebilirsiniz.

zencefil-cayi

-Nane çayı: Herkesin bildiği gibi nane limon çayı grip soğuk algınlığı ve öksürüğe karşı en etkili bitkisel çaylar arasındadır. Bu karışıma civanperçemi ve nal da ekleyebilirsiniz. Bal karışımı aynı zamanda tatlandıracaktır.

nane-cayi_30028849753046ceeaf706

-Adaçayı: Adaçayı hem toksinlerin vücuttan daha hızlı atılmasına yardımcı olur, hem de öksürüğe çok iyi gelir. Boğazı yumuşatır ve sizi rahatlatır. Adaçayını su ile demledikten sonra soğutuyorum ve üzerinde biraz limon suyu ekleyerek içiyorum. Aynı zamanda gargara da yapabilirsiniz.

adacayi

-Bal: Bazı çaylar kendinden tatlıdır. Fakat bazıları acı olur. Hazırladığınız çay size acı gelirse içine bal katabilirsiniz. Bal hem çayınızı tatlandıracak, hem de öksürüğünüze iyi gelecektir. Bal boğazınızı yumuşatacağı için sizi oldukça rahatlatacaktır. Ben genelde bir bardak çaya bir çay kaşığı bal ekliyorum. Bunu damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.

bal

Bebeklerde öksürüğe karşı alınacak tedbirler nelerdir?

  • Bol su vermeyi ihmal etmeyin

  • Kaloriferlere su dolu bir kap koyun.

  • Bebeğiniz 6 aydan büyükse ıhlamur içirin.

  • Odasını her gün havalandırın.

  • Burnunu temizleyin.

  • Yastığını yükseltin.

Paylaş: Google Plus

Yazar: Unknown

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

HAFTANIN POPÜLER KONULARI